Loading

Thotë hafizi ibnu Kethiri në tefsirin e tij:

Ka thënë El-Bukharī: rrëfen Muhamed ibnu Beshāri prej Muhamed ibnu Xhe’aferrit, Muhamed ibnu Xheaferri prej Shu’be-s, Shu’bja nga Amri, Amri nga Mus’abi: e pyeta tim atë -dmth Sa’d ibnu ebī Uekkāsin (radijAllahu anhu)- për ajetin:

قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالأخْسَرِينَ أَعْمَالا

{Thuaj (o Muhamed ﷺ): a doni t’ju tregoj për humbësit më të mëdhenj në vepra?}

A janë ata haruritë (khauarixhët)?

Tha: jo, ata janë jehudët dhe të krishterët: sa i përket jehudëve, ata e përgënjeshtruan Muhamedin ﷺ; sa i përket të krishterëve, ata e përgënjeshtruan Xhennetin dhe thanë: në të nuk ka as ushqim, as pije.

Haruritë janë ata të cilët e shkelin besën e Allahut pasi e kanë dhënë atë.

Sa’di -Allahu qoftë i Kënaqur prej tij- i quante ata “shkelës të urdhrave të Allahut”.

Kanë thënë Alī ibnu ebī Tālib, ed-Dahhāk dhe jo vetëm (në lidhje me ajetin): ata janë haruritë.

Kuptimi i kësaj nga Aliu -Allahu qoftë i Kënaqur prej tij- është se ky ajet fisnik përfshin si haruritë, ashtu edhe jehudët, të krishterët etj. Pra, ai ajet nuk ka zbritur posaçërisht për ata, por është më i përgjithshëm. Vërtet, ky ajet ka zbritur në Mekë, përpara se Allahu t’u drejtohej jehudëve dhe të krishterëve, dhe përpara shfaqjes së khauarixhëve.

Ajeti është i përgjithshëm dhe përfshin çdokënd që Allahun e adhuron sipas një rruge me të cilën Ai nuk është i Kënaqur; dhe mendon se ia ka qëlluar e se vepra e tij është e pranuar, ndërkohë që në realitet ai është gabimtar dhe vepra e tij është e refuzuar!

📚 Tefsir Ibnu Kethir

Përktheu: Abdur-Rahman Mema

Shpërndaje: